tag:blogger.com,1999:blog-699980523710460806.post534728941783206637..comments2023-09-23T11:04:51.961+02:00Comments on Q.E.D.: Biliardové gule (súťažná úloha č.12)Radoslav Harmanhttp://www.blogger.com/profile/12198387954572628469noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-699980523710460806.post-64817261483778891482009-03-23T11:11:00.000+01:002009-03-23T11:11:00.000+01:00ak predpokladame, ze gule sa netocia, iba sa sucha...ak predpokladame, ze gule sa netocia, iba sa suchaju bez trenia (t.j. nebude tam ziaden fals) tak by to malo byt<BR/>(2r)^2/dBranohttps://www.blogger.com/profile/00239548933245914611noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-699980523710460806.post-17413727540694294112009-03-20T11:05:00.000+01:002009-03-20T11:05:00.000+01:00OK Juraj, je to potrebné upresniť. Samozrejme sa v...OK Juraj, je to potrebné upresniť. Samozrejme sa v zadaní predpokladá, že guľa B sa nemôže odraziť od mantinelu. A tá šípka je naozaj nakreslená dosť nakrivo; možno ten obrázok prekreslíme.<BR/><BR/>Inak na ten Tvoj program na biliard si dobre pamätám. :-)Radoslav Harmanhttps://www.blogger.com/profile/12198387954572628469noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-699980523710460806.post-37254140511347121472009-03-20T10:53:00.000+01:002009-03-20T10:53:00.000+01:00Ahhh, ked som videl ten obrazok napadli mi tri vec...Ahhh, ked som videl ten obrazok napadli mi tri veci:<BR/><BR/>1. "Aká môže byť maximálna vzdialenosť h, aby guľa A odrazila guľu B tak, že následne dôjde k dotyku gule B s guľou C?"<BR/><BR/>Aj dost velka, pokial sa vyuzije odraz o mantinel, ako je to v biliarde bezne :-D<BR/><BR/>2. Na obrazku je usecka/sipka veduca od bieleho B k zltemu B nakreslena dost nesikovne, nechcem povedat zavadzajuco. Mam pocit, ze vektor hybnosti udelenej guli B pri naraze bude rovnobezny so spojnicou stredov gul A a B v momente narazu.<BR/><BR/>3. V druhom rocniku som v ramci projektu na pocitacovu grafiku naprogramoval tusim v Turbo Pascale (sic!) biliard pre tri gule. Ked som tam kodoval idealizovany fyzikalny model, pomrvil som nejak funkciu pre skalarny sucin vektorov a vysledkom bolo velmi chaoticke spravanie guli po naraze. V "mojom modeli" by bolo riesenie tejto ulohy asi dost ine, nez sa ocakava :-)Anonymousnoreply@blogger.com