03 apríla 2008

Súťaž o najkrajší algebraický povrch

Poznámka 1.5.: Je mi to veľmi ľúto, ale do mojej súťaže sa za celý mesiac nikto nezapojil. Je mi jasné, že vhodných nadšencov je pomerne málo a ešte sa k tomu môžu pridať technické problémy s inštaláciou Surfera. Ale aj tak som dúfal, že zo stoviek ľudí, ktorí môj blog každý mesiac čítajú, sa aspoň dvaja-traja účastníci nájdu. No, nevadí. Vyhlásiť takúto súťaž asi bolo odo mňa dosť naivné. Nasleduje pôvodný text príspevku:

Vyhlasujem súťaž o najkrajší algebraický povrch vytvorený pomocou programu Surfer!

Do konca apríla mi môžete na moju e-mailovú adresu zasielať obrázky algebraických povrchov. Najkrajší z nich bude zvolený hlasovaním na blogu QED a víťaz získa hodnotnú cenu: úplne novú knihu "Magic Universe - The Oxford Guide to Modern Science".

Ďalšie podrobnosti: Každý z Vás môže poslať maximálne 5 návrhov. Spolu s jpg obrázkom vytvoreným Surferom mi pošlite aj predpis polynómu, ktorý daný povrch generuje a tiež meno Vašeho diela (môže byť ľubovoľne poetické :-). Zo všetkých zozbieraných návrhov vyberiem 10, ktoré zverejním tu na blogu QED. Z nich potom prostredníctvom ankety vyberiete Vy ten najkrajší, ktorého autor získa spomínanú knihu (musí si po ňu prísť ku mne na matfyz).

Uvedomujem si, že takáto forma súťaže sa dá ľahko zneužiť, avšak predpokladám, že medzi záujemcami o matematicko-umeleckú súťaž sa žiadny podvodníci nevyskytnú. Napríklad, na internete sa dá nájsť pomerne veľa špeciálnych predpisov definujúcich pekné algebraické povrchy. Samozrejme, že ich nebudete kopírovať; je to niečo podobné ako poslať do maliarskej súťaže plagiát cudzieho diela.

Poznámka 5.4.: Objavil som podobnú súťaž s programom Surfer, ktorú zorganizoval časpis Zeit. To však nebráni uskutočniť takúto minisúťaž aj nám. Inak povedal by som, že je v našich možnostiach vyprodukovať obrázky, ktoré po estetickej stránke za tými v Zeite nezaostávajú.

10 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

zaujimava vec.:-) len taka mala otazka: ked ti nahodou pride len 5 sutaznych obrazkov, tych 10 potom vyberies bootstrapom? :-))) [pardon, ale dnes som si este do nikoho nerypla :-)]

Radoslav Harman povedal(a)...

:-) Táto možnosť ma napadla hneď; nemám nejaké veľké oči, koľkých by to mohlo osloviť. Ak sa stane, že dostanem len 5 obrázkov (alebo hoci aj jeden), tak vyberieme víťaza z tých piatich. Aspoň budú mať tí, čo sa zúčastnia, väčšiu šancu na výhru.

Anonymný povedal(a)...

ach ako rad by som sa zapojil, skoda len, ze mi to nejak nejde. mozno robim nieco zle neviem. zapnem program a namiesto toho aby to nieco vykreslilo tak biela plocha a namiesto kurzoru digitalne hodinky. skusal som aj co najjednoduchsie povrchy, ale stale to nejak nevie vykreslit. viete niekto co s tym? dakujem

Radoslav Harman povedal(a)...

Ja som to inštaloval na dvoch počítačoch (notebook aj desktop) s WinXP metódou next-next-next, pričom oba tie compy sú šunky (okolo 1GHz a 128MB RAM) a pritom mi to beží fajn (musím niekedy čakať na maximálne zjemnenie obrázka niekoľko desiatok sekúnd, ale to nie je až také hrozné). Nainštaloval sa Ti okrem Surfera aj Gtkmm a Gtk+? Inak hneď po spustení by sa Ti mal vykresliť ako demo dvojcylinder.

Možno bude vedieť niekto poradiť, kto mal podobné problémy.

Anonymný povedal(a)...

No moj pocitac toho snad zvladne trocha viac. taka stredna cesta preto sa dost cudujem, ten program nevyzera hardwarovo narocne. nainstaloval som vsetky utility a stale nic. no skusim este raz :)

Anonymný povedal(a)...

Ja by som to vobec nevidela tak tragicky, podla mna bol skor problem taky psychologicky, ze na to bolo vela casu (a mozno pre studentov v nie prave najvhodnejsom obdobi) a vacsina ludi si veci odklada na poslednu chvilu a potom bud to nestiha alebo na to zabudne. Takze urcite si nemyslim, ze bolo naivne dufat, ze sa niekto do sutaze zapoji a nemali by ste sa nechat odradit od podobnych veci :). Nabuduce tomu mozeme spolocne vymysliet nejaky dobry marketing a bude :).

Radoslav Harman povedal(a)...

Janka: Ja to neberiem nejako veľmi tragicky, aj keď je jasné, že na entuziazme mi to trochu ubralo. Ale neodardilo ma to a už aj uvažujem o ďalšej súťaži, v ktorej by učastníci zasielali zadania príkladov. Možno viacerí poznajú nejakú peknú úlohu, s ktorou by sa mohli s nami podeliť a prípadne aj vyhrať knihu.

Inak samozrejme veľmi ďakujem za povzbudenie a aj za ponuku na pomoc; takéto komentáre mi ten stratený entuziazmus dokážu vrátiť :)

Anonymný povedal(a)...

Tak to som rada, ze sa uz pracuje na dalsej sutazi :). A ja by som bola rada, keby aj tato dostala este jednu sancu, uz mam v hlave marketingovu strategiu, slogan, uz len dotiahnut par detailov a urcite to dopadne super :). Pretoze ja som totiz svoju ponuku myslela vazne a takisto rada pomozem aj s novou sutazou, ak by ste teda mali zaujem.

Anonymný povedal(a)...

Tak vidis, ako tazko je ludi dokopat k tomu, aby od pasivneho surfovania presli k aktivnemu prispievaniu. To mojich niekolko desiatok ucastnikov v matematickej hre je slusny vykon :-) aj ked som mal asi este sirsi arzenal pasivnych citatelov vdaka portalu... drz sa!

Radoslav Harman povedal(a)...

janka: Veľmi ďakujem za ochotu; len mi prosím pošli email, aby som vedel, ktorá janka to si a môžeme niečo spolu vymyslieť :)

ruziklan: Predtým, ako som začal písať blog, som mal o aktivite surferov veľmi skreslenú predstavu. Napríklad pomer počtu komentárov k počtu prečítaní je tak maximálne 1:40 a počet tých, ktorí kliknú na "rate this" je ešte menej (pritom sa jedná len o jediné kliknutie).

Je to skrátka tak ako píšeš: ľudia si aj celkom dosť čítajú čo napíšem, ale sami sú veľmi málo ochotní niečím prispieť.