06 septembra 2015

Štyri mestá

Ilustračný obrázok
Štyri mestá ležia vo vrcholoch štvorca so stranou 100 kilometrov. Nájdite čo najkratšiu cestnú sieť, po ktorej sa dá prejsť z každého z týchto miest do každého iného. (Dĺžku cestnej siete chápeme ako súčet dĺžok všetkých jej segmentov.)

Poznámka: Toto je problém, ktorý som navrhol pre rubriku "Hádanky" Denníka N. Pozri túto stránku, kde nájdeš riešenie aj diskusiu. :)

3 komentáre:

Peter Richtárik povedal(a)...

Len tak, z nicoho nic, po 2 rokoch? Super!

Radoslav Harman povedal(a)...

Ahoj Peťo! :) Nie je to "len tak". Oslovili ma z Denníka N, či by som im nejakú úlohu nenavrhol. Tak som zvažoval akú náročnosť zvoliť a na koniec som vybral toto čo vidíš (v mierne odlišnej forme som tento problém na QED už mal: http://radoslav-harman.blogspot.sk/2008/02/najkratie-prepojenie.html ). Pozri https://dennikn.sk/235474/hadanka-ako-postavit-najkratsiu-cestnu-siet-medzi-styrmi-mestami/ Ak to bude úspešné a budem mať čas, tak im možno vyberiem aj ďalšie úlohy. Veľmi pekné a možno aj vhodné sú okrem iných práve Tvoje "mravce na tyči" a "dve fľaše".

Peter Richtárik povedal(a)...

Je to velmi pekny problem. Asi by som mal zacat citat dennik N ;-)