30 septembra 2008

Zábava s angličtinou: kvázipalindrómy

V poslednej dobe mám menej času na blog (začal sa semester) ale v rámci oddychu sem občas niečo malé pridám. Dnes som sa trochu pohral s anglickým frekvenčným slovníkom a vyhľadal som také štvor- a viacpísmenové slová, ktoré majú význam aj keď ich prečítame odzadu (akési kvázipalindrómy; možno to má nejaké oficiálne meno). Pozrite si ich zoznam; víťazmi sa pre mňa stali dvojice tinker-reknit, live-evil a repel-leper. :-)

Poznámka 2.10.: Mišov komentár ma primäl k tomu, aby som (pomocou počítača) vyhľadal aj tie anglické jednoslovné "kvázipalindrómy", ktoré nie sú v základnom tvare. Je ich celkom dosť (tu je zoznam) a to mi určite ešte nejaké chýbajú.

5 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Najlepší kvázipalindróm, aký som kedy počul, súvisí s dánskym šachovým skladateľom Larsom Larsenom :-)

Peter Richtárik povedal(a)...

Ruziklan: Veru hej, škoda že je "Lars Larsen" taký nerozhodný ;-)

Rado: Pekný nápad s týmito "kvazipalindromami". Bolo by super, keby si mal na skúmanie k dispozícii aj slovenský slovník.

Unknown povedal(a)...

zopár slovenských dvojíc:
málo olám, nemá ámen, účet tečú, korán nárok, revú úver, idol lodi, ohňu uňho, modem medom, ideš šedi, milým mýlim, mailom moliam, moríš šírom, rámus sumár, lilavo ovalil, ukájam majáku, láger regál, Libor robil, uvaríš Šíravu, mokrotu utorkom

a asi najkrajšia čo som našiel: mávať ťavám :)

a potom ešte je tu do zbierky k Larsovi naša úplná klasika, pán Šebej

aj medzijazyčné dvojice môžu byť dobré: dekan naked :)

lepšie ako "evil live" je dlhšie "devil lived"

a na záver ešte jeden dlhý anglický: stressed desserts

Radoslav Harman povedal(a)...

Dakujem za komentáre, dobre som sa pobavil!

misof: Tie slovenské dvojice sú pekné; to si ich len tak z bruha vymyslel?

Inak vygeneroval som aj zoznam jednoslovných kvázipalindrómov, ktoré nie sú v základom tvare (určite nie je kompletný). Mišova dvojica desserts, stressed je skutočne úplne najdlhšia.

Anonymný povedal(a)...

Jedna pekna palindromova pesnicka
http://www.youtube.com/watch?v=Nej4xJe4Tdg

wassil