12 októbra 2007

Green dwarf alien

Pozor, odhalenie! Pravým dôvodom misie ESA na Titan (projekt Cassini-Huygens) je nasledovný odkaz, ktorý telepaticky zakódoval nešťastný mimozemšťan do úvodu knihy "Illustrated History of Furniture" (Frederick Litchfield, 1893): GREEN DWARF ALIEN WANTS HELP. I'M ON TITAN. Nespochybniteľným dôkazom je tento obrázok (pozri zväčšenú verziu):


Kniha Michaela Drosnina "The Bible code" je podľa mňa jeden z vrcholných počinov v oblasti získavania slávy a zarábania na ľudskej senzáciechtivosti a nevzdelanosti. Podobne ako som to urobil ja, môžete si aj Vy vziať prakticky akýkoľvek text (nemusí to byť ani hebrejská biblia ako v Drosninovej knihe) a pomocou počítača v ňom nájdete desiatky podobných tajných odkazov a proroctiev. Pri experimentovaní s mojim programíkom som zistil, že zadané štvorpísmenové slovo sa v matici 50x75 písmen bežného textu dá nájsť takmer isto, päťpísmenové často a šesťpísmenové občas. (Samozrejme, závisí to na písmenách zadaného slova; slová obsahujúce Q sa obvykle nenájdu, ani keď sú krátke.) Inak celé je to možné pekne a pomerne jednoducho podložiť matematicky: aj keby sme generovali základný text úplne náhodne, tak by pravdepodobnosť výskytu zadaného ekvidištančného reťazca písmen bola pomerne vysoká. Možno si niekedy nájdem čas a stručne to pre Vás spíšem.

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

ako tak sledujem, ten blog budem asi navstevovat casto a rozsirovat si obzory. :-) len ma tak pri citani napadlo - dostala sa ti the bible code niekedy do ruky?

Radoslav Harman povedal(a)...

Nie. Nemal som ju v ruke. Prečítal som si celý úvod (s príkladmi "tajných posolstiev") a náhodné 5-stranové ukážky na Amazone ako to robím vždy keď sa rozhodujem kúpiť si nejakú knihu (aby som neinvestoval vzácny čas a aj peniaze na nejaký nonsense.) Potom ma napadlo, že nie je ťažké odhadnúť s akou pravdepodobnosťou sa v náhodnom reťazci písmen vyskytne zadané slovo s ekvidištantných písmen a keďže tá pravdepodobnosť vychádzala dosť vysoká, spravil som si vlastný programík. Po experimentovaní s náhodným textom (Preface z Illustrated History of Furniture) som dospel k názoru, že tam nájdem "zaujímavý
odkaz" vo viacerých tematických oblastiach . (Stačí vyskúšať nejakých 100 najlepšie kratších slov na jednu tému a z tých povedzme 20-30 nájdených sa určite dá poskladať niečo "zmysluplné". Celé to trvalo tak hodinu :-) Vlastne až dnes som sa pozrel na web a zistil som, že existuje doslova tisíce stránok o "The Bible Code" a princíp mojej "skúšky pochybnosti" nebol vôbec orginálny (ale bola to zábava :-). Dokonca som zistil, že niektorí zanietenci tomu venovali prekvapivo veľa času (oplatí sa pozrieť napríklad sem), asi ich tá kniha riadne napálila.